OLDSCHOOL SELECTA – czyli Radical Irie, Dj YasMan i Dj Krzak

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on email
Email

Tych trzech gentelmenów konsolety pokaże Wam w piątkowy wieczór na plaży, że reggae niejedno ma imię, a mixować muzykę można nawet z… kaset magnetofonowych. Każdy z nich był prekursorem w Polsce w swoich specjalnościach: od roots reggae, przez dancehall, jungle, dubstep, aż po rytmy afro-brazylijskie i latynoamerykańskie.   

 

Radical Irie – Tomasz Konca

Założyciel legendarnej warszawskiej formacji Transmisja i nu school countrowej Z-Boże, przewodzi grupie Senk Że/ Cinq G, z którą wydał 5 albumów, grając na największych polskich festiwalach, występując w Korei Płd na Jarasum Jazz Festiwal- największym jazzowym festiwalu w Azji.

Ostatnie projekty muzyczne to acid jazzowa Groove Baza oraz Big Band Warsaw Ska Orchestra. Od 1998 aktywnie działa jako dj, grając w najbardziej renomowanych warszawskich klubach i na eventach w całej Polsce. Supportował min. Fun Lovin Criminals, Adam F, Gentleman.

Jako Dj Radikal Irie a.k.a. Muffini był jednym z pierwszych polskich dj’ów promujących dancehall, a także brazylijską, nowoczesną muzykę. Autor i producent kilkunastu kompilacji muzycznych / Machina, Dlaczego, Jazz Magazine, Grolsch Jazz Collection/.

Uznawany jest za jednego z pierwszych promotorów kultury afro-brazylijskiej i współczesnej muzyki jamajskiej. Redaktor w pierwszej edycji miesięcznika Machina, szefował Index Review. Publikował w Życiu Warszawy, Polska The Times, Dzienniku, City Magazine, Dlaczego. W Radiostacji oraz w Polskim Radiu Bis prowadził pierwszy cykliczny program poświęcony muzyce reggae/dancehall. W Polskim Radiu Czwórka był pomysłodawcą programu Ministerstwo Dźwięku.

W latach 2015-16 prowadził autorski program Wieczorek Przy Mikrofonie na antenie Pierwszego Programu Polskiego Radia. Prowadził pierwszą edycję festiwalu Reggaeland w Płocku, Dobremiastock Festival, Juvenalia, Festiwal Kultury Afro-Brazylijskiej, Jamdance Reggae Festival i szereg eventow i imprez klubowych. Od 6 lat współpracuje z LEGO® prowadząc najważniejsze imprezy w Polsce.

Dj YasMan – Janusz Kusz

 

Janusz Polskiego Reggae – w muzyce z Jamajki zakochany od 1983.  Pierwsze imprezy reggae grane z kaset organizował już w 1991 w Łodzi. Gdzie założył   Forward Sound System, który po latach przekształcił się w zespół RAGGATTACK. Wielbiciel starych jamajskich brzmień i reggae dookoła świata i latino.  Król kiczu, który nie boi się zagrać najbardziej obciachowych melodii.

Pomysłodawca najdziwniejszych pomysłów na polskiej scenie reggae: płyty z kolędami reggae ‘Reggae’owych Świąt”, autorskiej płyty Raggattack.składanki „Polska w rytmie reggae”, projektu „Tribute to Alibabki”.

Dj Krzak – Andrzej Strycharczuk

Od 1996 roku czynnie uczestniczy w polskiej scenie reggae, etno i klubowej. Przez 5 lat współpracował z Jackiem Kleyffem i Orkiestrą Na Zdrowie, gdzie grał na bębnach, drumli i instrumentach perkusyjnych.

Założyciel i DJ w reggaeowym składzie Zjednoczenie Sound System, z którym w 2015 roku nagrał album „Zjednoczenie Soundsystem – Inity”. Przez lata prowadził legendarne imprezy „Reggae Faza” (13 lat) i „Czwarty Żywy Punkt” (6 lat). Był także rezydentem warszawskiego cyklu „BassTheory”, gdzie występowały największe gwiazdy sceny jungle i D’n’B. Obecnie współtworzy również stołeczny kolektyw DJ’ski, skupiony na muzyce D’n’B i Jungle: Warsaw Jungle Massive. Dziennikarz muzyczny od 2006 w Radio Kampus, gdzie prowadzi swój autorski program: Malowana Skrzynia DJ'a Krzaka w Radio Kampus., w której prezentuje stare i nowe dźwięki z całego świata.

Sezony w latach 2011-14 spędził na Ibizie, gdzie rezydował w takich klubach jak Global Reggae Bar Ibiza, Gatecrasher Ibiza, Bassment Ibiza, a także Las Dalias oraz Grial.

Jego głównym nurtem zainteresowań jest szeroko pojęta muzyka karaibska (reggae, dancehall, calypso, mento) we wszystkich jej odmianach, nie stroni też od mocniejszych bitów rodem z UK (jungle, d’n’b, dubstep, dreakbeat). Inną muzyczną pasją jest muzyka etniczna z całego świata, z naciskiem na kraje afrykańskie oraz latynoamerykańskie (czego efektem jest nagrany w 2004 roku „RITMOS SENSACIONALES”).

 

 

POZOSTAŁE WPISY

Przewiń do góry